FEASIBILITY STUDY OF IMPLEMENTATION OF A SMALL AGROINDUSTRY IN THE SWEET SECTOR IN TAQUARITINGA/SP
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v17i1.736Keywords:
Agroindústria, Doces, Implantação, ViabilidadeAbstract
The process of food industrialization aims to promote the conservation of products to offer them throughout the year, as well as adding value to the raw material. The most common way to industrialize fruits is by producing sweets and jellies. The main objective of this project is to analyze the feasibility of implementing an agroindustry of sweets in the city of Taquaritinga-SP for sale in the municipality and to the surrounding areas. Analysis of investments, equipment, expenses, fixed costs, variable costs, sales and revenue estimates were made to analyze the economic viability of this project. The work was developed through the development of a business plan for the installation of a small industry in the sweets sector, exclusively in pots, making use of bibliographic research, market research by the region of installation of the small agroindustry and an economic feasibility study. The estimate of production and revenues was made from the final value of a ton of each fruit and we used a specific percentage of profit for each jam. The result was a VPL of R$ 288,116.41, an TIR of 55% and an TMA of (12%).
Downloads
Metrics
References
MXM SISTEMAS. São Paulo: Abril, 2017. Análise financeira: entenda a importância e saiba como fazer. Disponível em: <https://www.mxm.com.br/blog/analise-financeira-entenda-importancia-e-saiba-como-fazer/>. Acesso em: 17 fev. 2020.
AVILA, Rafael; TRÊS INDICADORES DE VIABILIDADE ESSENCIAIS PARA SEU NOVO NEGÓCIO DAR CERTO; 2015. Disponível em: <https://blog.luz.vc/o-que-e/3-indicadores-de-viabilidade-essenciais-para-seu-novo-negocio-dar-certo/>. Acesso em: 20 nov. 2019.
BIAGIO, Luiz Arnaldo; BATOCCHIO, Antonio. Plano de negócios: estratégia para micro e pequenas empresas. 2. ed. Barueri: Manole, 2012.
FILIPIN, Cassandro. Plano de negócio para uma confeitaria de Guaporé/RS. Centro Universitário UNIVATES, 2015. Disponivel em: <https://www.univates.br/bdu/bitstream/10737/853/1/2015CassandroFilipin.pdf>. Acesso em: 17 fev. 2020.
GONÇALVES, Vinicius. Fábrica de doces caseiros: como montar passo a passo. Disponível em: <https://novonegocio.com.br/>. Acesso em: 17 nov. 2019.
KOTLER, Philip. Administração de marketing. 14. ed. São Paulo: Pearson Education do Brasil, 2012.
LONGENECKER, Justin G.; MOORE, Carlos W.; PETTY, J. William; PALICH, Leslie. Administração de pequenas empresas. 13. ed. São Paulo: Cengage Learning, 2011.
SEBRAE. Como montar uma fábrica de doces e geleias. Disponível em: < https://www.sebrae.com.br/sites/PortalSebrae/ideias/como-montar-uma-fabrica-de-doces-e-geleias,be587a51b9105410VgnVCM1000003b74010aRCRD>. Acesso em: 17 fev. 2020.
SENAR. Agroindústria: produção de doces e conservas. SENAR, Brasília, p. 1-122, set./2017.
TORREZAN, Renata. Doce em massa. EMBRAPA. Brasília, p. 1-68, dez./2005.
WESTWOOD, John. O plano de marketing. 3. ed. São Paulo: M. Books do Brasil, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Revista Interface Tecnológica
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.
- Abstract 1265
- PDF (Português (Brasil)) 1017