USABILITY EVALUATION OF ERP IXC
a user-centered approach
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v20i1.1634Keywords:
Management of telecommunication services ERPs, ERPs, Mapping of processes in TelecomAbstract
The telecommunications industry is undergoing considerable changes in its business environment. The combined efforts of the telecommunications and computing industry have resulted in considerable growth in communications and data service offerings. This trend has put enormous pressure on the business environment of the telecommunications industry, forcing companies to adjust their IT strategies to become more service oriented and to employ new technologies to provide support in terms of integrated services, interoperability, consistent data, customer service network management. The main objective of this study was to suggest a model of strategic and systematic planning and management of resources, infrastructure and processes in Telecom, to promote the financial health of companies expanding in this segment. The research method used in this work was based on books, scientific articles from scientific bases and articles, which is, therefore, bibliographic research. The study allowed us to conclude that the IXC provider and UNM 2000 systems are of paramount relevance to the telecommunications service management process.
Downloads
Metrics
References
BARABÁSI, A.-L. (2002). Linked: The New Science of Networks. . Perseus Publishing.
BERTALANFFY, L. v. (1968). General System Theory. Foundations, Development, Applications. George Braziller.
BRUNER, M. &. (1999). O impacto da tecnologia de rede ativa no gerenciamento de serviços em um ambiente de telecomunicações. Em Gestão Integrada de Redes VI., pp.385-400.
CHECKLAND, P. (1981). Systems Thinking, Systems Practice. John Wiley & Sons.
CHOI, Y. T. (2006). Gestão de serviços de telecomunicações internacionais. International Journal of Services and Standards, 2 (3), 257-272. DOI: https://doi.org/10.1504/IJSS.2006.009757
DUTRA, J. S. (2000). Gestão de pessoas por competências: o caso de uma empresa do setor de telecomunicações. Revista de Administração Contemporânea, 4, 161-176. DOI: https://doi.org/10.1590/S1415-65552000000100009
GIL, A. (1994). Métodos e Técnicas de Pesquisa Social. 4ª. ed. . São Paulo: Athas.
GONÇALVES, L. R. et al. (2019). Proposta de implantação de um sistema de gerenciamento em uma provedora de internet. Anais do 13º Congresso Brasileiro de Gestão de Desenvolvimento de Produto.
KERZNER, 2. K. (2017). Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. 12th Edition. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
LAKATOS, E., & MARCONI, M. (1999). Fundamentos de Metodologia científica. 5.ed.
LIBORIO, M. P. (2016). Programa inovar de gestão da inovação: características e dificuldades em PD&I no setor de telecomunicações. In: Gestão da inovação de produtos e serviços. pesquisas e práticas atuais 2016 anais do X Workshop do instituto de inovaçao e gestao de desenvolvimento de produto, em Betim, 228-232.
MANTOVANI, C. A. (2001). Uma sistemática de gestão da capacidade apoiada na análise e melhoria dos processos para prestadoras de serviços de telecomunicações.
NEWMAN, M. E. (2010). Networks: An Introduction. Oxford University Press. DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199206650.003.0001
OODAN, A. W. (2003). Gestão da qualidade do serviço de telecomunicações. legado aos serviços emergentes, (nº 48).
PMI. (2017). Project Management Institute. (2017). A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Sixth Edition. . Newtown Square, PA. Project Management Institute, Inc.
SILVEIRA JUNIOR, J. d. (2010). A Tipologia de Mintzberg Aplicada nos Modelos de Gestão de Serviços B2B no Mercado de Telecomunicações Brasileiro. Doctoral dissertation, PUC-Rio.
SKYTTNER, L. (2005). General Systems Theory: Problems, Perspectives, Practice. World Scientific Publishing., (2nd ed.). DOI: https://doi.org/10.1142/5871
SOUZA, D. J. (2017). Planejamento estratégico em pequenas empresas prestadoras de serviços de telecomunicações.
TURNER, 2. T. (2014). Handbook of Project-Based Management: Leading Strategic Change in Organizations. 4th Edition. New York, NY: McGraw-Hill Education.
WALLIN, S. &. (2009). Gestão de redes e serviços de telecomunicações: uma pesquisa de operadoras. Em IFIP/IEEE International Conference on Management of Multimedia Networks and Services . Springer, Berlim, Heidelberg, pp. 15-26.
WASSERMAN, S. &. (1994). Social Network Analysis: Methods and Applications. Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511815478
WONG, D. T. (2007). Do gerenciamento de rede ao gerenciamento de serviços - um desafio para os provedores de serviços de telecomunicações. Na Segunda Conferência Internacional sobre Computação Inovadora, Informação e Controle, pp.280-280
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Interface Tecnológica
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.
- Abstract 134
- PDF (Português (Brasil)) 107