THE IMPORTANCE OF CORPORATE CULTURE AND GOOD RELATIONSHIP WITH EMPLOYEES
analysis in an asphalt paving company in Taquaritinga/SP
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v17i2.879Keywords:
Internal Relationship, Corporative culture, Marketing, MotivationAbstract
A brand that invests in good relationships with employees and collaborators is more likely to grow and stand out in the market. Put this way, this study seeks to assess the foundations of a great corporate culture and the importance of motivating employees to the point of making them feel part of the business. After the analysis of theoretical concepts, an exploratory study is presented, through in-depth interviews with employees of an asphalt paving company in Taquaritinga/SP, whose objective is to verify how they feel when working in the company and what makes them feel motivated. What we see is that the more the managers invest in a good corporate culture and in a good relationship with their team, the greater the potential for the company to progress, both in terms of market share, but above all in its image of credibility in front of its audiences.
Downloads
Metrics
References
AAKER, David. On Branding: 20 princípios que decidem o sucesso das marcas. Porto Alegre: Bookman, 2015.
BERRO, Diego. 10 Dicas para Motivar uma Equipe de Vendas sem Grandes Investimentos.
Portal Administradores, 22 jul. 2007. Disponível em: < https://bit.ly/2Q6Hab1 > Acesso em: 19 ago. 2020.
CULTURA organizacional do Google: 4 aprendizados para sua empresa. Blog da Fortes Tecnologia, 18 set. 2018. Disponível em: < https://bit.ly/3eGu6D2 >. Acesso em: 20 jul. 2020.
DINIZ, Giulia. Entenda como a Netflix teve seu sucesso baseado na cultura organizacional. RH Consultoria, 28 ju. 2019. Disponível em: < https://bit.ly/32SzIb9 >. Acesso em: 25 jul. 2020.
DOUGLAS, Mary; ISHERWOOD, Baron. O mundo dos bens: para uma antropologia
do consumo. 2 ed. Rio de Janeiro: Editora UFRJ, 2013.
EXEMPLOS de cultura organizacional: 3 empresas de sucesso graças à sua cultura. Kenoby, s.d. Disponível em: < https://bit.ly/3gYQ9GA >. Acesso em: 15 jul. 2020.
HALF, Robert. Cultura organizacional: tudo que você precisa saber sobre o assunto. Robert Half, 7 dez. 2018. Disponível em: < https://bit.ly/2VGCUly >. Acesso em: 21 jun. 2020.
NORDSTROM, Kjell; RIDDERSTRALE, Jonas. Funky Business: talento movimenta
capitais. São Paulo: Makron Books, 2001.
SEMPRINI, Andrea. A marca pós-moderna: poder e fragilidade da marca na sociedade contemporânea. 2 ed. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2010.
SILVA, Maicon; DIEHL, Liciane. A relação entre cultura e clima organizacional em uma empresa do ramo alimentício do Vale do Taquari/RS. Revista Destaques Acadêmicos, vol 5, n. 1, 2013. Disponível em: < https://bit.ly/3fvEIWJ >. Acesso em: 15 jul. 2020.
THE WORLD’S most valuable brands. Forbes, 2020. Disponível em: < https://bit.ly/3fzGdDk >. Acesso em: 14 jul. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Interface Tecnológica
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.
- Abstract 289
- PDF (Português (Brasil)) 316