DETECTION AND CONTROL OF SCRAP IN THE INTERNAL CLIENT THROUGH AN SAP SYSTEM
case study
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v20i1.1639Keywords:
SAP System, Quality Tools, Indicators, ScrapsAbstract
The SAP system, encompasses all areas in the production process, helping companies in the most diverse stages of the manufacturing process and decision making, through development, the company in the study uses the aggregation of the areas allowed by the software and performs its control and detection of scraps through SAP as too quality tools, the study in question will analyze how the company performs the control, from the detection in the factory to the actions so that the defects do not happen again, the analysis of the daily weekly indicators and psychological and from where the information for the thought of cause is taken. They also consider whether the actions taken are effective or imperfect, the work methodology of the group that refers to the company X and its dealings when a defect is detected, how the areas are involved, from the creation of a work group to the change in work procedures and internal factory rules.
Downloads
Metrics
References
DA CONSOLAÇÃO, S.; CARVALHO, S. APLICAÇÃO DE MÉTODOS E FERRAMENTAS DA QUALIDADE NO SETOR DE ENVASE EM UMA ORGANIZAÇÃO DO SEGMENTO DE COSMÉTICOS. Disponível em: <https://www.monografias.ufop.br/bitstream/35400000/788/1/MONOGRAFIA_Aplica%C3%A7%C3%A3oM%C3%A9todosFerramentas.pdf>. Acesso em: 2 mar. 2023.
DANIEL VIEIRA, Evair Sistema ERP SAP – Integrações entre sistemas: Conceitos, Aplicações e Desenvolvimento. 2012. 001.6. Trabalho de Conclusão de Curso – IMESA (ESPECIALIZAÇÃO EM ...) - Instituto Municipal de Ensino Superior de Assis., Assis. Disponível em: https://cepein.femanet.com.br/BDigital/arqTccs/1111330478.pdf
DUARTE, Lídia Louzada dos Santos; NANNINI, Márcio da Silva Florêncio; ROCHA, Maria Andrea Escobar; EDUARDO, Marcos Zambanini. A importância dos manuais na gestão dos processos de trabalho com base na percepção da gerência: um estudo de caso aplicado nos correios do interior sergipano. 9th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON TECHNOLOGICAL INNOVATION – ISTI 2018, ARACAJU, SERGIPE, BRASIL, p. p.105-115, 18 set. 2018.
EDUARDO TAKENOUCHI GOULART, Luiz; MAX DE OLIVEIRA, Eder. Indicadores de Qualidade em Processos Produtivos. XXX ENCONTRO NACIONAL DE ENGENHARIA DE PRODUÇÃO, Maturidade e desafios da Engenharia de Produção: competitividade das empresas, condições de trabalho, meio ambiente, São Carlos (SP), ano 2010. Disponível em: https://abepro.org.br/biblioteca/enegep2010_TN_STP_113_745_15150.pdf
FERNANDES, N. B.; SOTTO, E. C. S. ESTUDO DA APLICAÇÃO SAP HANA EM BANCO DE DADOS. Revista Interface Tecnológica, [S. l.], v. 15, n. 1, p. 74–85, 2018. DOI: 10.31510/infa. v15i1.338. Disponível em: https://revista.fatectq.edu.br/interfacetecnologica/article/view/338. Acesso em: 28 mar. 2023. DOI: https://doi.org/10.31510/infa.v15i1.338
GERHARDT, Tatiana Engel; SILVEIRA, Denise Tolfo. Métodos de Pesquisa. 1ª Edição. ed. rev. Porto Alegre: Editoração eletrônica: Luciane Delani, 2009. 114 p. v. 1. ISBN 978-85-386-0071-8.
JURAN, J.M. A Qualidade Desde O Projeto: Novos passos para o planejamento da qualidade em produtos e serviço. 1ª. ed. [S. l.]: CENGAGE LEARNING IMPORTADOS, 2008. 558 p. v. 1. ISBN 8522107564..
KALE, Vivek. Implementing Sap: The Guide For Business And Technology Managers. 1ª. ed. United States of America: D & G Limited, LLC, 2000. 240 p. v. 1. ISBN 0672317761..
PERASSOLLI, C. N.; REGATTIERI, C. R. MANUFATURA DE CLASSE MUNDIAL (WCM): um estudo de caso aplicado à manutenção industrial em uma empresa do ramo metalúrgico. Revista Interface Tecnológica, [S. l.], v. 16, n. 1, p. 680–691, 2019. Disponível em: https://revista.fatectq.edu.br/interfacetecnologica/article/view/615. Acesso em: 2 mar. 2023.
SANTOS, Tayara Paraíba; CALIMAN, Douglas Roriz. Desafios da Implementação do Sistema de Controle e Gestão SAP em uma Empresa de Logística e Transporte. Revista Gestão & Conexões ISSN 2317-5087, Vitória (ES), ano 2019, v. 08, n. 3, 1 dez. 2019. 90-108, p. 90-108. Disponível em: https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/8108617.pdf. Acesso em: 29 set. 2022. DOI: https://doi.org/10.13071/regec.2317-5087.2019.8.3.25862.90-108
SOARES, Gislaine Aparecida; SALLES, Taciana Lucas de Afonseca. Qualidade No Atendimento Ao Cliente Externo E Interno: Relações Esquecidas. Revista Eletrônica “Diálogos Acadêmicos” (ISSN: 0486-6266)", [S. l.], ano 2014, v. 07, n. 2, 14 dez. 2014. 103-122, p. 103-122. Disponível em: http://uniesp.edu.br/sites/_biblioteca/revistas/20170627112503.pdf. Acesso em: 29 set. 2022.
CARVALHO, Bernardo Trrajano de; Análise das práticas do gerenciamento diário na gestão do chão de fábrica: um estudo de caso nos Laboratórios B. Braun / Bernardo Trajano de Carvalho. – Niterói, RJ: [s.n.], 2017. 59 f.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Interface Tecnológica
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.