DIGITAL EDUCATION PLATFORMS IN TRAINING
A Case Study of the Human Resources Department in an Accounting Firm
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v21i2.2021Keywords:
Training, Digital Education Platforms, Remote TrainingAbstract
This paper aims to analyze the influence of training conducted through Digital Education Platforms on the satisfaction and development of employees at an accounting firm located in the city of São Carlos, in the interior of São Paulo. To achieve this, a questionnaire was administered to the employees of the company targeted by this research, and the responses were tabulated and analyzed considering existing literature. The analysis of the responses validated the positive influence of online training on employee satisfaction and development. The results indicate a high level of satisfaction with the training offered, confirming the relevance and effectiveness of these initiatives for the company in question.
Downloads
References
ALMEIDA, L. C.; DOMINGUES JÚNIOR, L. R. P.; E-learning nas Organizações: os desafios do Treinamento, Desenvolvimento e Educação (TD&E) de pessoas para a Segurança e Saúde no Trabalho (SST), com utilização de ambientes virtuais e material didático on-line. Ling. Acadêmica, Batatais, v. 8, n. 3, p. 9-44, jan./jun. 2018.
ARAÚJO, L. C. G. Gestão de pessoas: estratégias e integração organizacional. São Paulo:
Atlas, 2006.
BOOG, G. G. Manual do Treinamento e Desenvolvimento: um guia de operações. São Paulo: Pearson, 2001.
DORIGON, A. T. et al. Capacitações na modalidade e-learning como estratégia de ensino: revisão integrativa. Revista Contemporânea, v. 3, n. 11, p. 21586-21623, 2023. DOI: https://doi.org/10.56083/RCV3N11-087
FERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. G.; SOUZA, G. C. A Educação a Distância nas Organizações: a Percepção Sobre o e-learning em uma Grande Empresa Nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, n. 1, vol.1, abr./out. 2010. Disponível em: <http://eademfoco.cecierj.edu.br/index.php/Revista/article/view/6/13>. Acesso em: 07 set. 2024. DOI: https://doi.org/10.18264/eadf.v1i1.6
LIMA, J. R.; CAPITÃO, Z. E-learning e e-conteúdos: aplicações das teorias tradicionais e modernas de ensino e aprendizagem à organização e estruturação de e-cursos. Lisboa: Centro Atlântico, 2003.
RAMIREZ, Ernesto Fernando Ferreyra. MOTIVAÇÃO PARA APLICAÇÃO DE TÉCNICAS DE GAMIFICAÇÃO EM DISCIPLINAS DE ENGENHARIA ELÉTRICA. Anais do Pró-Ensino: Mostra Anual de Atividades de Ensino da UEL, n. 3, p. 121-121, 2021.
ROSENBERG, M. J. B. Beyond e-learning: approaches and technologies to enhance organizational knowledge, learning, and performance. San Francisco: Pfeiffer, 2006.
VELASCO SCHLEICH, M.; ARAUJO PINTO, S. Utilização de treinamento gamificado para capacitação de professores em Ensino a Distância. Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância, [S. l.], v. 2, n. Especial, 2021. DOI: 10.17143/rbaad.v2iEspecial.516. Disponível em: https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/516. Acesso em: 7 set. 2024. DOI: https://doi.org/10.17143/rbaad.v2iEspecial.516
VENTURI, D.; KONELL, A. E.; GIOVANELA, A. Treinamento: importância e benefícios da disponibilização de treinamento nas organizações. Revista Científica Famap, n. 1, v. 1, 2021. Disponível em: de <https://famap.emnuvens.com.br/revista/article/view/5>. Acesso em 7 set. 2024.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Interface Tecnológica

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.


.jpg)


1.png)
1.png)