THE IMPORTANCE OF THE STUDY OF ENGLISH IN THE EARLY YEARS OF SCHOOL
how it contributes to the future programmer
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v20i1.1649Keywords:
English, Programming, Study, Globalized WorldAbstract
With the advancement of technology and the constant demands for training and improvement for the job market, for a person who intends to start, the professional life is not easy, even more so when the prerequisite for the chosen profession is fluency in the English language, as in the case of someone who wants to become a programmer. Furthermore, with the passage of time and the various experiences it has gone through, English has become the universal language, thus making it essential for professionals to demonstrate the ability to communicate in the language so that they can enter the globalized world without difficulties. In this context, the focus of this article will be to show the readers how knowledge about the culture, teaching and study of this foreign language can contribute to their future profession, as well as facilitating their understanding of the programming language, motivating the programmer or that person. who is interested in the area of information technology to deepen in areas beyond programming, in this case, the English language.
Downloads
References
AGUIAR, A. R.; PLATERO, L G. A Aprendizagem de inglês na formação do profissional em análise e desenvolvimento de sistemas 4. v. Itapetininga, Perspectiva em Gestão, 2015, abril 03, 2023. Disponível em: https://fatecitapetininga.edu.br/academico/perspectiva/pdf/08/artigo08_6.PDF
ALMEIDA, A. C. M. N. et al. Ensino de Língua Inglesa no contexto brasileiro: práticas de sucesso, São Paulo, Pimenta cultural, 2021
BRASIL. [Constituição (1988)]. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília, DF: Senado Federal, 2016 04 abril 2023.. Disponível em: <http://pactoensinomedio.mec.gov.br/images/pdf/constituicao_educacao.pdf>
CRISTINA, A. L. et al. Educação com proposito, João Pessoa, Oiticica, 2022, março 25,2023 Disponível em: <https://books.google.com.br/books?hl=pt-BR&lr=&id=_WugEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA85&dq=l%C3%ADngua+inglesa+no+mundo&ots=AbUKx24Ehd&sig=wN9Jeh4-NcIaulFs5_e56xMY628#v=onepage&q=l%C3%ADngua%20inglesa%20no%20mundo&f=false >
GALATTI, K. C. Língua Inglesa: A aquisição da oralidade a partir do significado da profissão “Professor de Inglês”, Curitiba, Appris, 2016
OLIVEIRA, J. R de.; BUENO, I. Proficiência em inglês na américa latina: enfrentando desigualdades março 28, 2023, 7. ed. Araraquara, Ente Línguas, 2021. Disponível em : <https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/14164> DOI: https://doi.org/10.29051/el.v7i00.14164
SILVA, L G da; NAGAO, M. A. Importância do inglês para o profissional de ti – programador, 6. ed. Botucatu, Jornacitec, 2017, abril 03, 2023. Disponível em: <http://www.jornacitec.fatecbt.edu.br/index.php/VIJTC/VIJTC/paper/viewFile/1094/1566>
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Interface Tecnológica

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.


.jpg)


1.png)
1.png)