ELABORATION OF A DIGITAL MARKETING PLAN FOR MICROENTERPRISE SERVICE PROVIDERS IN THE AREA OF INFORMATION TECHNOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.31510/infa.v17i2.910Keywords:
digital marketing, executive planning, SWOT, digital marketing toolsAbstract
The objective of this work was to present a methodology for the elaboration of a digital marketing plan suitable for a micro company providing services in the area of information technology. For its development, some research techniques were used, such as: bibliographic, exploratory, quantitative and qualitative researches. The results obtained showed that for a micro company to conquer its space in the corporate scenario, dominated by medium and large companies, it becomes necessary to carry out a digital marketing plan, thus, establishing an executive planning through a SWOT (Strengths - strong points; Weaknesses - weak points; Opportunities - opportunities for its business; Threats - threats to its business) and, above all, identifying its target audience. Therefore, it was possible to conclude that the proposed methodology was consistent with the existing market conditions in the current corporate scenario, considering, above all, a demanding and differentiated target audience. In addition, it is important to emphasize that the tools of digital marketing are essential for monitoring the demands and needs of consumers, who have been seeking for new forms of service in the area of information technology.
Downloads
References
ATOM DIGITAL. Importância das redes socais no marketing digital. 2017. Disponível em: https://atomdigital.com.br/tudo-sobre-marketing-digital/importancia-das-redes-sociais-no-marketing-digital/. Acesso em: 21 jun. 2020.
DRUBSCKY, L. Marketing no Instagram: o guia para iniciantes. 2015. Disponível em: https://rockcontent.com/br/blog/marketing-no-instagram/. Acesso em: 9 ago. 2020.
GABRIEL, M. Marketing na era digital. 1.ed. São Paulo: Novatec, 2010.
KEMPNER, P. A importância do planejamento de marketing para sua empresa. Disponível em: https://www.agencia110.com.br/blog/artigo/a-importancia-do-planejamento-de-marketing-para-sua-empresa. Acesso em: 21 mai. 2020.
MARCONI, M. A.; LAKATOS, E. V. Técnicas de pesquisa. 5. ed. São Paulo: Atlas, 2002.
MATHIAS, L. Pesquisa qualitativa e quantitativa: qual é a melhor opção? 2016. Disponível em: https://mindminers.com/blog/pesquisa-qualitativa-quantitativa/. Acesso em: 26 jun. 2020.
MENDES, I. O que é persona. 2020. Disponível em: https://surfedigital.io/blog/o-que-e-persona/. Acesso em: 13 jul. 2020.
PAIVA, F. 71 milhões de brasileiros acessam a internet somente pelo celular. Disponível em: https://www.mobiletime.com.br/noticias/28/08/2019/71-milhoes-de-brasileiros-acessam-a-internet-somente-pelo-celular/. Acesso em: 15 jun. 2020
PEÇANHA, V. O que é marketing digital? Entenda o conceito, como fazer e comece sua estratégia de marketing online. 2020. Disponível em: https://rockcontent.com/blog/marketing-digital/. Acesso em: 16 jun. 2020.
RESULTADOS DIGITAIS. Introdução à gestão de redes sociais. 2019. Disponível em: https://www.rdstation.com/resources/ebooks/introducao-a-gestao-de-redes-sociais/?external=1. Acesso em: 23 jun. 2020.
RIBEIRO, W. COVID-19: marketing digital em tempos de crise. 2020. Disponível em: https://brsa.com.br/marketing-digital/covid-19-marketing-digital/. Acesso em: 7 mai. 2020.
TEKOA. O que é presença digital e como usá-la a favor da sua empresa. 2019. Disponível em: https://www.tekoa.com.br/app/cache/page_enhanced/www.tekoa.com.br/o-que-e-presenca-digital/_index.html. Acesso em: 27 jul. 2020.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Interface Tecnológica

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à revista Interface Tecnológica e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), que permite o remixe, adaptação e criação de obras derivadas do original, mesmo para fins comerciais. As novas obras devem conter menção ao(s) autor(es) nos créditos.


.jpg)


1.png)
1.png)